Info til grundejerne om mulighed for tilmelding af fældning og bortkørsel af hele træer udført af Hede Danmark i perioden 7. december – 31. december

Hede Danmark skal til vinter have en maskine ud at fælde træer hos nogle ejere i jeres grundejerforening. Rent praktisk kommer det til at foregå̊ sådan, at der kommer en maskine, som fælder træerne, løfter dem ud og kører dem sammen i en stak. Der får de lov at ligge til næste efterår/vinter, hvor de hugges til flis, som brændes af på de lokale varmeværker.

Omkostningen afhænger meget af hvor mange og hvor store træer, der skal fjernes, hvor nemt det er at komme til, og hvor langt der skal køres med træet. Typisk vil det ligge et sted mellem 50 og 100 kr. pr. træ + moms, men det er en konkret vurdering fra opgave til opgave.
Når træerne er fjernet, kan man overveje, om der skal gøres noget ved stubbene. Man kan bare lade dem være og eventuelt plante nye træer og buske mellem dem, man kan knuse dem ned til jordoverfladen, så arealet bliver pænt og jævnt (men stadig med stubbe og rødder lige under overfladen), eller man kan rodfræse dem, så der kan anlægges græs el.lign.

De, der er interesserede, kan bare ringe eller skrive til Henning Bilberg, tlf. 40234329, mail Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den., så vi kan aftale et besøg i løbet af efteråret. Hvis vi ikke kan finde et passende tidspunkt, kan træerne evt. mærkes af, og så kan resten aftales pr. telefon eller e-mail.

Bestyrelsen gør opmærksom på, at man skal passe på sine installationer, dvs. vi fraråder at maskinen kører inde på matriklerne og i stedet tager de træer maskinen kan nå fra fast vej pga. kloakering, vandforsyning og fiber kan blive beskadiget. Et alternativ for sikring af installationer kunne evt. være køreplader. Da ikke alle medlemmer har login på hjemmesiden, vil de ikke modtage denne besked så vil i være med til at sprede rygtet for dem og de naboer der måtte være interesseret i tilbuddet.

Houstrup Grundejerforening